واکاوی تأثیردیسگرافیا (اختلال نارسانویسی) بر بدخطی دانش آموزان و ارائه راهکارهای بهبود
کد مقاله : 1190-3RDARTCONF
نویسندگان
مسعود اسدبیگی *
کارشناس مسئول پژوهش پردیس شهید مقصودی همدان
چکیده مقاله
هدف از انجام این پژوهش، بررسی مشکل دیسگرافیا یا اختلال نوشتن در بین دانش آموزان و تأثیر آن در بدخطی دانش آموزان و ارائه‌ی راهکارهایی برای بهبود آن است. در این پژوهش، با استناد به منابع کتابخانه‌ای و مرور تحقیقات پیشین، ابتدا کلیاتی از مبحث اختلال یادگیری، دلایل، انواع و دسته‌بندی‌های آن، تاثیر اختلال نوشتن بر افت تحصیلی وفعالیت‌های هنری دانش آموزان را بیان می‌کنیم؛ در ادامه با تکیه بر معیارها و مؤلفه های روان‌شناختی این موضوع و تجارب زیسته نگارندگان، دلایل این معضل را تشریح و راهکارهایی را برای بهبود آن ارائه خواهیم داد. نتیجه گیری پایانی ما این بوده است که دیسگرافیا یک اختلال مهارت آموزشی است و اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود؛ می‌تواند در روند تحصیلی، شغلی، فعالیت‌های اجتماعی و روزمره افراد، مشکلاتی را بوجود آورد. در این میان، نقش بی‌بدیل معلمان هنر، مربیان پیش دبستانی و آموزگاران دوره اول دبستان، در شناسایی و بهبود این اختلال در سنین طلایی شناسایی و درمان،بسیار مهم است
کلیدواژه ها
اختلال،دانش آموز،یادگیری،دیسگرافیا،کودک،نوشتن مقدمه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر