استیم، رویکرد هنرمندانه در آموزش علوم تجربی |
کد مقاله : 1172-3RDARTCONF (R1) |
نویسندگان |
امیرپارسا شمشیرگران1، حمیدرضا وطن پور *2، فاطمه احمدی3 1گروه آموزشی علوم تجربی، دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی، مشهد، ایران 2گروه آموزشی علوم تجربی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665، تهران ، ایران 3کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی |
چکیده مقاله |
رویکرد استیم از مهمترین و اثرگذارترین رویکرد ها در تدریس و آموزش میباشد. این رویکرد با هدف قرار دادن علومی مانند علوم تجربی، تکنولوژی، مهندسی، هنر و ریاضیات موجب تحولات عمیقی در بهبود آموزش و یادگیری میشود. از اساسیترین تاثیرات ایجاد قدرت تفکر خلاق و ایجاد بنیان های تفکر منطقی و ریاضی میباشد. علاوه بر اینها این رویکرد موجب افزایش سطح فعالیت ها و کار های تیمی در دانشآموزان میشود. یکی دیگر از بازتاب های مهم این رویکرد آماده سازی دانشآموزان با فضای شغلی و کاری دنیای واقعی است. به گونهای که دانشآموزان در این رویکرد کارآفرینی و ایده پردازی های کارآمد را در ارتباط با حوزه شغلی مورد نظرشان مییابند. در نهایت این رویکرد، امکان شناخت دقیق تر دانشآموزان از علایق درونی خود را به آنها میدهد. در بسیاری از کشور های بزرگ همچون آمریکا، کره جنوبی، آلمان، هلند و ... این رویکرد به شکل مداوم در حال آموزش و پردازش است و حتی تا جایی پیش میرود که دولت ها فضا های مخصوصی را برای آموزش هرچه بیشتر این رویکرد در اختیار ارگان های آموزشی میگذارند. این رویکرد در ایران نیز باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و صرفا از ابعاد تئوری خارج و در شیوه های عملی مورد استفاده قرار گیرد. |
کلیدواژه ها |
آموزش، تدریس، برنامه درسی، رویکرد استیم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |