تحلیل جامع کارایی برنامه درسی آموزش هنر در تربیت معلمان هنر تراز و ماموریت‌گرا بررسی ابعاد جهانی، محلی، اجتماعی و حرفه‌ای
کد مقاله : 1144-3RDARTCONF
نویسندگان
امیرحسین توانگر *1، محدثه رستمی2، علی معتصمی2، هادی زال زاده3
1آموزش پرورش
2دانشجومعلم
3معاون آموزش و پرورش
چکیده مقاله
تحلیل کارایی برنامه درسی آموزش هنر در تربیت معلمان هنر تراز و ماموریت‌گرا، به‌منظور بررسی ابعاد مختلف این برنامه‌ها در سطح جهانی، محلی، اجتماعی و حرفه‌ای انجام می‌شود. در این پژوهش، به تحلیل چگونگی تأثیر برنامه‌های درسی موجود بر تربیت معلمان هنر با ویژگی‌های خلاقانه، متفکر و متناسب با نیازهای جامعه پرداخته می‌شود. در بعد جهانی، این تحقیق به مقایسه و تحلیل برنامه‌های درسی کشورهای پیشرفته مانند ایالات متحده، انگلستان و استرالیا پرداخته و بررسی می‌کند که چگونه این برنامه‌ها می‌توانند با ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی ایران تطبیق یابند. در بعد محلی، بومی‌سازی برنامه‌های درسی و توجه به نیازهای خاص جامعه ایران در تربیت معلمان هنر تأکید می‌شود تا این برنامه‌ها به‌طور مؤثری در ارتقای مهارت‌های هنری و خلاقانه معلمان کاربردی شوند. در بعد اجتماعی، پژوهش به نقش آموزش هنر در ارتقای آگاهی اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان و اهمیت ایجاد فضایی پویا برای تفکر انتقادی و حل مسئله در آن‌ها می‌پردازد. در بعد حرفه‌ای، اهمیت ارتقاء مهارت‌های تدریس معلمان هنر از طریق آموزش‌های مستمر، استفاده از فناوری‌های نوین و توسعه روش‌های نوآورانه در تدریس مورد توجه قرار می‌گیرد. این پژوهش در نهایت با هدف تحلیل چالش‌ها و فرصت‌های موجود در برنامه‌های درسی آموزش هنر و بهبود آن‌ها در جهت تربیت معلمان هنر کارآمدتر و ارتقای کیفیت آموزش هنر در مدارس، پیشنهاداتی ارائه می‌دهد.
کلیدواژه ها
آموزش هنر،تربیت معلمان،ماموریت گرا
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر