طراحی، توسعه و نقش بازی آموزشی ماجراجویی در سرزمین هنر با تکیه بر آموزش هنرهای هفت‌گانه به کودکان
کد مقاله : 1127-3RDARTCONF
نویسندگان
پویا تیموریان1، علیرضا اکوان *1، داود بهروزی فر2
1دانشجو دانشگاه فرهنگیان
2استاد مدعو گروه هنر، دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی ، مشهد، ایران
چکیده مقاله
با توجه به نقش بازی در آموزش و یادگیری مستمر به کودکان و اثرپذیری آن در آینده و شکل‌گیری هویت کودکان بر آن شده تا بازی جذاب با تکیه بر آموزش هنرهای هفت‌گانه به کودکان طراحی شود تا آنها را به سمت و سوی بازی‌ آموزنده و پر محتوای هنری و جهت دهنده در راستای بازی سالم و آموزش هنرهای هفت‌گانه سوق دهیم. پژوهش حاضر بر اساس هدف، از نوع پژوهش‌های کاربردی و بر اساس ماهیت و روش از نوع پژوهش‌های توصیفی تحلیلی است. مبنای پژوهش، تاثیر نقش بازی آموزشی ماجراجویی در کنار مطالعات کتابخانه‌ای است. روش و ابزار گردآوری داده‌ها در این پژوهش، به دو شیوۀ اسنادی و میدانی صورت گرفته است. این پژوهش به دنبال پاسخ این پرسش است که چگونه می‌توان هنرهای هفت‌گانه را در قالب بازی آموزشی به کودکان معرفی کرد؟ مشاهده علایق کودکان به نقاشی، موسیقی و داستان‌گویی، و همچنین علاقه و تاثیر آن‌ها به بازی‌های ماجراجویی، الهام‌بخش طراحی، توسعه و نقش بازی آموزشی ماجراجویی در سرزمین هنر با تکیه بر آموزش هنرهای هفت‌گانه به کودکان را به منظور یک بازی تعاملی و داستان‌محور به وجود آورد. هدف پژوهش، آموزش هنرهای هفت‌گانه (موسیقی، نقاشی، معماری، مجسمه‌سازی، ادبیات، تئاتر، سینما) و اصول اولیه هر کدام از آن‌ها به کودکان به شیوه‌ای جذاب و خلاقانه که دانش عمومی کودکان و نوجوانان را درباره هنر زیاد کند و در ادامه به آنها در انتخاب هنر تخصصی بر اساس علاقه و انتخاب آگاهانه کمک کند.
کلیدواژه ها
آموزش هنر، طراحی بازی، کودک، هنر‌های هفت‌گانه.
وضعیت: پذیرفته شده