بررسی تأثیر خیال خلّاق در ساحت زیباییشناسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش |
کد مقاله : 1111-3RDARTCONF (R1) |
نویسندگان |
محمد رضا تابعی * مدرس دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
چکیده خیال یکی از مهمترین مقوله های مطرح شده درهنر،عرفان،فلسفه، حکمت ،اندیشه و... است، که همواره موضوع مورد بحث اندیشمندان می باشد.اهمیت خیال به این دلیل است که جلوه های فراوان ادراک خیالی نامحدود و اغلب همراه با یاد آوری یا دریافت های حسی است .هدف از این پژوهش؛ بررسی تاثیر خیال در ساحت زیبایی شناسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، که مهمترین راهبرد نظام آموزشی می باشد. این مطالعه با رویکرد کیفی و روش توصیفی-تحلیلی انجام شد. مطالب با استفاده از منابع مکتوب، اسناد کتابخانه ای گردآوری شده است. در این پژوهش به بررسی ساحت زیبایی شناسی در سند تحول بنیادین و تبیین خیال و ادراکات ،باترسیم جدول پرداخته شد. سوالی بنیادین در این پژوهش مطرح است که: تأثیر خیال خلاق در ساحت زیباییشناسی سند تحول بنیادین آموزش پرورش چگونه است؟ طبق دستاورد های این پژوهش اگر آبشخور خیال صورتهای محسوس در پنج حس ظاهری هستند؛ به نظر می رسد،هنرهایی که از طریق این پنج حس ادراک می شوند وبر قوه ی مخیله تاثیر میگذارند در فرایند ادراک هر محصل نقشی اساسی دارند. ضرورت پژوهش از این جهت،که خیال خلاق مهمترین اصل ایجاد زیبایی در جریان آموزش و پرورش ومرتبط به ساحت زیبایی شناسی در سند تحول بوده و نیاز به تبیین آن امری ضروری است. واژگان کلیدی: خیال خلاق، ساحت زیباییشناسی، سند تحول بنیادین، ادراکات چهارگانه، آموزش و پرورش. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی: خیال خلاق، ساحت زیباییشناسی، سند تحول بنیادین، ادراکات چهارگانه، آموزش و پرورش. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |