مطالعه تطبیقی آموزش هنر در مدارس ایران، کره جنوبی، فنلاند و ژاپن: با تأکید بر سند تحول بنیادین |
کد مقاله : 1110-3RDARTCONF (R1) |
نویسندگان |
عطیه چهکندی *، یگانه انصاری پور دانشجوی کارشناسی آموزش هنر دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد |
چکیده مقاله |
عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساختهای تعالی همه جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته کشور در عرصه های مختلف است، مقاله حاضر با هدف بررسی تطبیقی آموزش هنر با تأکید بر سند تحول بنیادین در مدارس کشورهای ایران، کره جنوبی، فنلاند و ژاپن صورت گرفته است. روش تحقیق این مقاله از نوع تطبیقی مقایسه ای است. ابزار جمع آوری اطلاعات این مقاله از نوع کتابخانه ای بوده و مطالب از طریق بررسی مقالات پژوهشی و مروری بر مجلات داخلی و خارجی و همچنین، کتب مرتبط با موضوع آن گردآوری شده اند. در نهایت پس از بررسی موارد ذکر شده و یافتن برخی شباهت ها و تفاوت ها در نحوه ارائه درس هنر در مدارس این کشورها و همچنین رویارویی با برخی موانع در بحث آموزش هنر در مدارس ایران، به بیان چند پیشنهاد در جهت بهبود فرایند ارائه درس هنر در مدارس کشورمان پرداخته شده است. |
کلیدواژه ها |
آموزش و پرورش، آموزش هنر، مدارس ایران، مدارس ژاپن، مدارس فنلاند، مدارس کره جنوبی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |