نقش آموزش هنر در مطالعات اجتماعی |
کد مقاله : 1094-3RDARTCONF |
نویسندگان |
سیده بهاره موسوی موسوی *1، سیده خاطره موسوی2 1دانشجوی کارشناسی اموزش هنر پردیس شهید هاشمی نژاد 2دبیر جامعه شناسی متوسطه2.دبیرستان شاهد مطهره کاشمر |
چکیده مقاله |
هنر، توانایی و مهارت آفریدن زیبایی است که به شکلی نمادین ظهور می کند، شخصیت را پرورش داده و آنچه را به زبان نمی آید بیان می کند، وسیله بیان خویشتن است و به عنوان صمیمانه ترین زبان احساسات محسوب می شود. زبان هنر، اصیل ترین، خالص ترین و رساترین زبان هاست که به کمک آن می توان افراد جامعه را بسوی پیشرفت و تعالی سوق داد. زیرا هنر به زندگی تحرک می بخشد وابعاد معنوی وجود انسان را تقویت می کند. هدف از انجام مقاله حاضر، آشنایی دانش آموزان با تجربیات هنری، تفکرات و اصول بصری، زیبایی شناسی و تاثیرآن در فرایند یاددهی، یادگیری در مدرسه است.سوال ما در مقاله این است که مربیان چگونه باید از طریق هنر، دانش آموزان را با منابع و مکان ها ومیراث گذشتگان و هنرمندان ایرانی آشنا سازند؟وچگونه هنر را با مطالعات اجتماعی تلفیق کنند؟امروزه دانشمندان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت درصدد هستند با بهره گیری از ویژگی های درس هنر، آموزش ها را تعمیق، تسهیل و تسریع بخشیده و آن را شادی آفرین و لذت بخش نمایند. مقاله حاضر، پژوهشی با عنوان نقش آموزش هنر در مطالعات اجتماعی است که از نوع توصیفی و به شیوه اسنادی یا کتابخانه ایست و اطلاعات از مقالات علمی و تجربیات نویسندگان مقاله درسال های خدمت جمع آوری شده است. |
کلیدواژه ها |
آموزش هنر ، هنر ، مطالعات اجتماعی |
وضعیت: پذیرفته شده |