بررسی کاربرد هنر در تدریس دروس عربی پایه هفتم
کد مقاله : 1092-3RDARTCONF
نویسندگان
فاطمه جعفری *
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
پژوهش حاضر به سوال « چگونه می‌توان از هنر به عنوان یک ابزار مؤثر در تدریس دروس عربی هفتم استفاده کرد و این روش چه تأثیری بر یادگیری دانش‌آموزان دارد؟ » پاسخ می دهد . هدف این پژوهش بررسی کاربرد هنر در تدریس لغات ، متن درس، دروس بخش سوم درس یک، چهار و ده عربی پایه هفتم و تأثیر آن بر یادگیری دانش‌آموزان است. ضرورت این تحقیق از آنجا ناشی می‌شود که با توجه به چالش‌های موجود در یادگیری زبان عربی، استفاده از روش‌های نوین آموزشی می‌تواند به بهبود فرآیند یادگیری و افزایش انگیزه دانش‌آموزان کمک کند. روش پژوهش به‌صورت توصیفی تحلیلی طراحی شده است و شامل جمع‌آوری داده‌ها از طریق مشاهده کلاس‌های درس، مصاحبه با معلمان و دانش‌آموزان و تحلیل محتوای دروس و تجربیات نویسنده می‌باشد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که ادغام هنر در تدریس دروس عربی می‌تواند به افزایش درک مفاهیم، تقویت خلاقیت و بهبود ارتباطات عاطفی دانش‌آموزان با مطالب درسی منجر شود. همچنین، استفاده از فعالیت‌های هنری مانند نقاشی، نمایش و موسیقی به‌عنوان ابزارهای آموزشی، به افزایش مشارکت و تعامل دانش‌آموزان در کلاس کمک می‌کند. در نهایت، این پژوهش پیشنهاداتی برای معلمان در راستای به‌کارگیری هنر به‌عنوان یک روش مؤثر در تدریس زبان عربی ارائه می‌دهد.
کلیدواژه ها
هنر ، تدریس ، عربی ، پایه هفتم .
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر