تحلیل محتوای فصل هنرهای نمایشی کتاب فرهنگ وهنر پایه هفتم وهشتم ازدیدگاه ویلیام رومی |
کد مقاله : 1089-3RDARTCONF |
نویسندگان |
سهیلا شجاع زاده *1، محمدعلی ضیایی علیشاه2 1گروه آموزش هنر،دانشگاه فرهنگیان،صندوق پستی889-14665تهران،ایران 22- گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889- 14665 تهران، ایران |
چکیده مقاله |
پژوهش پیش رو برآن است که محتوای کتاب درسی فرهنگ وهنرپایه هفتم وهشتم (دوره اول متوسطه)بخش نمایش را به روش ویلیام رومی بررسی نماید. مضمون کتاب های درسی به ویژه دررشته های هنری بایستی به گونه ای طراحی گرددکه دانش آموز را با متن و عکس درگیر نماید و نیز به سوی کار عملی هدایت نماید و به جای انتقال دانش ومعلومات به ذهن دانش آموز،آن ها را در جریان یادگیری، فعال نماید. جامعه آماری نیزدرپژوهش مذکور کتاب فرهنگ وهنرپایه هفتم وهشتم دوره اول متوسطه (بخش هنرهای نمایشی)چاپ سال 1403.1402وصفحات 117تا122ا و(بخش هنرهای نمایشی هشتم)چاپ سال1403.1402وصفحات 127تا 136 کتاب است. بررسی های انجام شده نشاگر آن است که ضریب درگیری متن( هفتم) (1.36)و هشتم(1،16)بوده واین بیانگرآن است که متن هردو کتاب فرهنگ و هنر پایه ی هفتم وهشتم(بخش هنرهای نمایشی)ازضریب درگیری مطلوبی برخوردارمی باشندکه نمود ارائه فعال محتواودرگیری دانش آموزان با فرایند یادگیری وتفکردرآن هابودهوآنها رابه سمت کارعملی سوق می دهد. همچنین ضریب درگیری در هر دوپایه به ترتیب هفتم وهشتم در تصاویر نیز(2/1)و(1.2)می باشد که بیانگرآن است تصاویرکتاب ،دانش آموز را به طور رضایت بخشی درگیر یادگیری فعالیت می نماید. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی : فرهنگ وهنر پایه هفتم وهشتم ،هنرهای نمایشی، ویلیام رومی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |