آموزش رنگهای مکمل در درس طراحی و زبان بصری |
کد مقاله : 1055-3RDARTCONF |
نویسندگان |
حمیده محسن پور * هنرآموز |
چکیده مقاله |
آموزش هنرعلاوه بر بهزیستی اجتماعی، میتواند باعث حفظ هویت فردی، حفظ آثار ملی و محلی و افزایش قوه خلاقیت دانشآموزان شود. از اینرو توجه به آموزش صحیح و خلاقه هنر امری ضروری بهنظر میرسد. میتوان گفت در تمامی ارتباطات غیر کلامی ، رنگ یکی از سریعترین روشهای انتقال پیام و معنی است. در اغلب هنرها رنگ شناسی در کنار طراحی جزو دروس پایه تلقی شده و در سال اول آموزش داده میشود. بررسی آموزش چرخه رنگ بویژه رنگهای مکمل، راهکارها و چالشهای این بخش در درس "طراحی و زبان بصری" هدف پژوهش حاضر است. این پژوهش در پی یافتن پاسخ به سوالات ذیل است: فیزیک رنگ چیست؟ آموزش رنگشناسی چه ضرورت و اهمیتی در آموزش دارد؟ چه روشهایی برای آموزش چرخه رنگ و انواع کنتراست رنگها بویژه کنتراست رنگهای مکمل وجود دارد؟ این پژوهش به شیوه توصیفی-تحلیلی با استفاده از منابع کتابخانهای و غالبا بر اساس تجربیات کلاسی نگارنده نگاشتهشده است. اغلب تصاویر حاصل پژوهش میدانی و آثارعملی هنرجویان در کارگاه طراحی و زبان بصری رشته انیمیشن است. |
کلیدواژه ها |
آموزش، رنگهای مکمل، نور، هنر |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |